ÚSPĚŠNĚ S KŮŽÍ NA TRH
NAŠE HODNOCENÍ 100 %
Knihu Úspěšně s kůží na trh, kterou napsaly autorky Rostya Gordon-Smith a Věra Staňková, jsem si v knihovně půjčila poté, co jsem se o existenci první zmiňované autorky a o jejích úspěších dozvěděla. Rostya Gordon Smith je úspěšná česká personalistka, která má mimo bezvadné kariéry i 4 syny se svým britským manželem. Synům se naplno věnovala do jejich pěti let a teprve pak se začala starat o svou kariéru a i přesto se zvládla vypracovat mezi nejlepší světové personalistky. Rostya Gordon-Smith je také zakladatelkou hnutí Minerva 21, které se zaměřuje na vzdělávání a rozvoj žen. Rostya vystoupila i v Show Jana Krause, kde mimo jiné i řekla jednu pěknou větu: "Když zvládnete vyjednávat s pětiletým řvoucím klukem, zvládnete vyjednávat s jakýmkoliv generálním ředitelem." Rostya tvrdí, že právě díky několikanásobnému mateřství zvládla vybudovat úspěšnou kariéru, protože mateřství jI naučilo všem manažerským činnostem od time managementu až po vyjednávání.
Kniha je rozdělena na tři části: Já/Jaký jsem a co umím, Já ve společnosti a Jak na to? aneb Nástroje na cestě k úspěchu. Celkem se v knize nachází 13 kapitol od vizí, schopností, stylu, rozvoje, přes jednání s lidmi, networking, společenský marketing po tvorbu vlastní strategie a získání moci a vlivu.
Publikace má netradiční podlouhlý rozměr (cca 17 x 25 cm), kterým zaujme hned napoprvé. Grafika je velmi pěkně zpracovaná. Zkušenosti autorek jsou dobře graficky odlišené a doporučení či rady pro čtenáře se nachází jakoby na utržených papírcích z poznámkového bloku, což celé publikaci dodává šmrc. V závěru knihy se nachází rozhovory s 8 úspěšnými lidmi, např. s Kateřinou Neumannovou, Janem Saudkem nebo Janou Novotnou.
5 CITACÍ Z KNIHY
"Za lehkostí a přirozeností proslovu, který vypadá spontánně, se skrývá hodně tvrdá a důsledná příprava."
"Zpětná vazba je snídaně vítězů." Ken Blanchard
"Položte si jednoduchou otázku: pokud jste vedoucí a odjeli jste na pár dní na dovolenou nebo na služební cestu z kanceláře, byl váš tým schopen efektivně pracovat a dosáhnout neobvyklých pozitivních výsledků?"
"Kreativita je s trochou nadsázky schopnost smíchat myšlenky, které obvykle dohromady nepatří."
"Kdo náš inspiruje? Jsou to nejen známí lidé, kteří zejména prostřednictvím médií prezentují svoje názory, ale hlavně lidé v našem okolí."
Příjemné čtení,
Cool Learning s.r.o.
GORDON-SMITH, R. & V. STAŇKOVÁ, Úspěšně s kůží na trh. 1. vyd. Praha: iNSiGNiS, s.r.o., 2010. ISBN: 978-80-86353-07-4.